Saturday 25 October 2014

APABILA WANITA "BERBISIK"

Assalamualaikum everybody! Haii pejam celik pejam celik, dah masuk 6 entry yang aku post kan. Tak sangkanyaaa..*tetiba terharu. Haha buat teruk.

Okay2, entry ke 6 ni mengisahkan about advertisement review. So, maknanya aku kena la buat review pasal apa2 advertisement kan? So, aku pon decide la nak buat review pasal satu advertisement ni. Aku rasa semua orang tau iklan ni. Tipu la kalo ada sapa yang taktau. Tak tengok tv ka? Hahaha

Iklan ni femes la jugak. Alaa setaraf macam iklan kak ton dgn terlajak laris tu…satu Malaysia tau tagline dia. Haha

Mesti korang macam suspen je kan, apa la iklan yang aku nak review ni kan. Haha. Okay la, meh la aku start cerita.......


Sapa yang tak kenal Yusuf Taiyoob?







Gila kau tak kenal…..*sambil buat muka terkejut  asal nak puasa je mesti ada iklan yusuf taiyoob ni, asal ada iklan yusuf taiyoob je mesti dah nak puasa. Haha.

Bagi aku, iklan ni la salah satu dari iklan yang aku ingat antara banyak2 iklan yang ada. Sebab apa?

Ofcos la sebab tagline dia! haha
“Keenakan buah kurma dari timur tengah..Yusuf Taiyoob..Kelazatan buah kurma yang tiada bandingannya..Yusuf Taiyoob..Buah kurma Safia,WasemSafina dan banyak lagi..Pastinya menjadi pilihan anda setiap masa..Pilihan eksklusif..Yusuf Taiyoob~~”
Nahhhh....skrip iklan yang wajib akan kita dengar sepanjang bulan Ramadhan. Hang dengaq jela dekat mana2, tv, radio suma ada lah. Tambah2 kalo nak dekat berbuka dah tu. Asyik ulang yang tu jela. Haha. Kalo orang sebut pasal Yusuf Taiyoob, mesti kita akan automatic ingat suara perempuan berbisikYusuf Taiyoob~~ kan? Kan? Haha

Bagi aku suara perempuan berbisik tu la yang dah buat iklan kurma Yusuf Taiyoob ni jadi femes. Yela sebab “bisikan” tula yang memberi impak dekat keseluruhan iklan and “bisikan” tu jugak lah yang dah jadi kan iklan tu something yang different. Haha

Walaupon tagline dia tu biasa2 je, tapi cara how dia delivered tagline tu dengan cara “bisikan” tula yang dapat buat orang ingat product dia. Sebab product lain takde pon buat tagline bisikan mcmtu kan. So lagi senang la nak ingat kan. Hehe. Aku rasa ni adalah salah satu marketing strategy yang power and berjaya lah untuk attract customers untuk beli their product. So, lepas ni kalo ada sapa2 yang nak buat iklan, sila buat iklan yang lain dari yang lain okay! Baru nanti orang senang ingat. Haha

Okay, that’s all for today. Jumpa korang next entry pulak okay. Bye! Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment