Monday 10 November 2014

IT’S MOTIVATE ME!

Assalamualaikum…

Haii apa khabar semuanya?? Aku macam biasa lah. Sihat sentiasa. Haha

Okay hari ni aku nak cerita sikit pasal quotes yang boleh give motivation dekat aku dan orang2 lain jugak!

Sebenarnya ada banyak quotes yang boleh bagi movitation dekat kita ni. Tapi aku tertarik nak share pasal dua quotes dekat bawah ni untuk entry aku kali ni. Aku rasa macam best je quotes ni. Haha




Aku suka dengan kata2 yang ada dalam gambar dkt atas ni. Such a nice quote yang boleh motivate kita untuk tidak mudah berputus asa. Walau apa pon terjadi, kita tetap kena keep moving forward. Walau apa pon jadi, kita kena cari jalan untuk terus maju ke hadapan. Sesukar mana pon masalah yang kita kena tempuh, kita tetap kena kuat. Jangan mudah putus asa sebab in the end mesti kita akan jumpa juga the happiness yang kita nak tu.





Yes! Aku agree dengan quote ni. Second quote ni can motivate kita untuk percaya kepada diri sendiri lebih daripada orang lain. If kita believe dgn diri kita sendiri, kita akan rasa lagi confident untuk buat something sbb kita akan rasa yakin yang diri kita boleh buat benda tu. Bila kita believe dgn diri sendiri, kita akan abaikan semua kata2 negative yang akan menjatuhkan kita. Bila kita believe dgn diri sendiri, kita akan dapat buat semua apa yang kita nak. Ni la yang akan buat kita success and boleh achieve apa yang kita nak. So, before kita percaya dgn orang lain, make sure kita kena believe in ourselves dulu.

Okay that’s all for entry kali ni. Next entry kita share pasal benda lain pulak okay. 

Sehingga kita ketemu lagi ye. Bye! Assalamualaikum.



1 comment: